Sempozyum süresince yapılacak çalıştaylarda katılımcı sınırlaması olduğundan dolayı başvuru yapılması gerekmektedir. Kayıt için https://forms.gle/S5r1fSe2pHWfLfuA9 adresindeki formu kullanabilirsiniz.
Çalıştayın Konusu | R ve Mplus ile Çok Düzeyli Modellere Giriş |
Eğitmen | Doç. Dr. Burak AYDIN |
Kurum | Ege Üniversitesi / Eğitim Fakültesi |
Çalıştayın Dili | Türkçe |
Katılımcı Sayısı | 20 |
Süre | 45’ + 45’ |
İçerik | Birinci 45’ İlk 15 dakikada görseller üzerinden iki düzeyli modeller açıklanacaktır. İkinci 15 dakikada R ile yordayıcısız iki düzeyli modelde temel hesaplamalar yapılacaktır. Üçüncü 15 dakikada R ile iki düzeyli model çözümleme örneği yapılacaktır. İkinci 45’ İlk 15 dakikada R ile iki düzeyli modellerde bağlamsal etki testi yapılacaktır. İkinci 15 dakikada Mplus’ın çok düzeyli model çözümleme çerçevesi ve ilgili betikleri tanıtılacaktır. Üçüncü 15 dakikada R ile yapılan çözümlemeler Mplus ile tekrar edilecektir. |
Katılımcılardan Beklenenler | Katılımcıların çok düzeyli olmayan regresyon analizine hâkim olmaları gerekmektedir. Katılımcıların bilgisayarlarında R, Rstudio ve Mplus (en azından demo versiyon) yüklü olmalıdır. https://cran.r-project.org/bin/windows/base/ https://www.rstudio.com/products/rstudio/download/#download https://www.statmodel.com/demo.shtml Katılımcıların analizlerde kullanılacak R paketlerini çalıştay öncesinde yüklemesi zaman kaybını önleyecektir: install.packages(“psych”, “moments”, “car”, “multilevel”,”lattice”, “plyr”,”WWGbook”) |
Çalıştayın Konusu | Comprehensive Meta-Analysis (CMA) ile Meta-Analiz Uygulamaları |
Eğitmen | Doç. Dr. Sedat ŞEN |
Kurum | Harran Üniversitesi / Eğitim Fakültesi |
Çalıştayın Dili | Türkçe |
Katılımcı Sayısı | 30 |
Süre | 45’ + 45’ + 45’ |
İçerik | Teorik sunum, CMA Programına veri girişi, ortalama etki büyüklüğü, yayım yanlılığı, alt grup ve meta-regresyon analizlerinin CMA’da uygulanışı |
Katılımcılardan Beklenenler | Katılımcıların temel istatistik konularına hakim olması beklenmektedir. Katılımcıların bilgisayarlarında Comprehensive Meta-Analysis (CMA) 3.0 sürümünün yüklü olması gerekmektedir. Windows işletim sistemine sahip PC ile katılım önerilmektedir. Yazılım lisansına sahip olmayan katılımcılar aşağıdaki adresinden uygulamanın 10 gün/10 kullanımlık deneme sürümünü edinebilirler. https://www.meta-analysis.com/pages/demo.php?cart=B9NU5667149 Deneme sınırını aşıp çalıştay sırasında sorun yaşamamak için kurulum işlemini lütfen çalıştay gününde yapınız. |
Çalıştayın Konusu | Örnekler Üzerinden Bilimsel Bir Makalenin Yazım ve Yayımlanma Süreci |
Eğitmen | Prof. Dr. Yüksel GÖKTAŞ |
Kurum | Atatürk Üniversitesi / Mühendislik Fakültesi |
Çalıştayın Dili | Türkçe |
Katılımcı Sayısı | 300 |
Süre | 75’ |
İçerik | Bilimsel bir makalenin yazım sürecinin tüm aşamaları uygun örnekler ve görsellerle detaylı olarak anlatılacaktır. |
Çalıştayın Konusu | Harmanlanmış Öğrenme ve Tasarımı |
Eğitmenler | Prof. Dr. Yasemin Gülbahar ve Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu |
Kurum | Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ve Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
Çalıştayın Dili | Türkçe |
Katılımcı Sayısı | 30 |
Süre | 45’ + 45’ + 45’ |
İçerik | İlk 45 dakikada Harmanlanmış Öğrenme ve Kavramsal Çerçeve üzerinde durulacaktır. İkinci 45 dakikada Harmanlanmış Öğrenme Tasarım Modelleri ve Dijital Öğretim Programı konuları açıklanacaktır. Son 45 dakikada ise katılımcıların kendilerine sunulan şablon çerçevesinde harmanlanmış öğrenme kapsamında bir ders planı tasarlaması sağlanacaktır. |
Katılımcılardan Beklenenler | Çalıştaya gelmeden önce katılımcıların aşağıdaki kaynakları incelemesi önerilmektedir: • Kitap: https://edtechbooks.org/k12blended • Örnek planlar: https://betterlesson.com/browse/master_teachers/projects?from=header_link • https://www.pearson.com/us/prek-12/products-services-teaching/online-blended-learning-solutions/connections-learning/k12-online-school-curriculum/lesson-plans.html |